асистент

ас. д-р Маргарита Павлова

ас. д-р Маргарита Павлова
Академична длъжност:
асистент
Телефон:
Приемно време:
Понеделник 17:00-19:00 414 A I Корпус
Петък 9:45-10:45 414 A I Корпус
Петък 14:45-15:45 414 A I Корпус

Професионална автобиография:


Образование

2017 - 2022 Университет Канзас | Докторска степен по психология (програма Brain, Behavior, and Quantitative Science)

2012 - 2014 Нов Български Университет | Магистърска програма по психология на развитието

2007 - 2011 Нов Български Университет | Бакалавърска програма по психология (модул Когнитивна психология и психология на развитието



Изследователски интереси

Психология на развитието, Аналогия, Развитие на релационното мислене, Подобие и Понятия, Подобие и Памет, Учене по аналогия, Обяснение, Концептуално развитие, Концептуална промяна



Стипендии и награди

2022. Университет Канзас, Награда 2021 Carlin Graduate Teaching Assistant ($750)
2021. Университет Канзас, Департамент по Психология Награда Doris Sheets ($700)
2017 - 2018. Фулбрайт | Българо-американска Комисия за Образователен Обмен и Благодарност към Скандинавия ($25,291)



Професионален опит

2022 - до момента. Асистент. Департамент Когнитивна наука и психология, НБУ
2017 - 2022. Изследовател. Лаборатория по памет и развитие, Университет Канзас,
07.2015 - 07.2017. Психолог и Треньор/Учител. KindyROO, София
10.2010 - 12.2015. Асистент-изследовател. Лаборатория по когнитивно развитие, НБУ



Участие в изследователски проекти

03.2017 - 04.2017. Изследовател на терен. The Research Base (Brighton, UK). Проект: Оценка на прехода в SOS Детски селища в България

09.2016 - 07.2017. Изследовател. KindyROO София. Проект: "Отключване на потенциала за учене: Сензорно-моторна-перцептуална програма за детски градини и училища"

08.2015 - 08.2016. Асистент-изследовател. Лаборатория по изкуствени когнитивни системи. Проект: "JUMP Math (Институт за Прогресивно Образование)"

03.2016 - 06.2016. Изследовател. Съвместен проект на Фондация „Заедно в час“ и Изследователски център по когнитивна наука, НБУ: "Функционална грамотност за 21ви век: Инструменти за оценка и методи на преподаване“. Задание: „Разработка на инструмент за измерване на мотивацията на учениците"

03.2013 - 12.2015. Асистент-изследовател. Съвместен проект на Фондация „Здраве и социално развитие“ и Ноу-Хау Център за алтернативни грижи за деца, НБУ: „Спиране на маргинализацията на ромите в Кюстендил чрез създаване на модел за развитие на общността“



Преподавателски интереси

Когнитивно развитие, Когнитивна психология, Когнитивна наука, Аналогия, Памет, Учене, Въведение в психологията, Изследователски методи, Етика в изследванията, Понятия, Обяснение, Статистика



Професионално развитие

2020. Advanced GTA Development Group. Университет Канзас, Center for Teaching Excellence
2020. A session for International Prospective Graduate Students (Lecturer). Grad School 101. Университет Канзас, Psychology Department Graduate Students Diversity Committee.
2019. Food for Thought: Inclusive Classroom Teaching. Университет Канзас, Psychology Department Graduate Students Diversity Committee



Лидерство и участие в комисии

Analogy Researchers Group (Analogical Minds)
06.2020 - до момента. Съ-основател и организатор на международен онлайн семинар по аналогии
02.2021 - до момента. Съ-основател и организатор на работна група за студенти и постдокторанти

Университет Канзас
08.2020 - 07.2022. Член, International Student Advisory Committee
02.2018 – 07.2022. Член, Psychology Graduate Student Diversity Committee
08.2017 - 07.2022. Член, University of Kansas Fulbright Scholars Association
08.2018 - 08.2019. Член на УС, University of Kansas Fulbright Scholars Association
04.2019 и 04.2021. Съдия-докторант, KU Undergraduate Research Symposium


Членство в професионални организации

American Psychological Association (Division 7: Developmental Psychology)
Association for Psychological Science
Cognitive Science Society
Cognitive Development Society
Society for Research in Child Development


Публикации:


Христова, П., Андонова, E., Павлова, M. (2019) “Защо съм в училище?”: Изследване на академичната мотивация. Българско списание по психология. София: Дружество на психолозите в България

Popov, V., Pavlova, M., & Hristova, P. (2018). Role vs relational similarity in analogical processing [Abstract]. In T. T. Rogers, M. Rau, X. Zhu, & Kalish (Eds.), Proceedings of the 40th Annual Conference of the Cognitive Science Society (p. 2272). Austin, TX: Cognitive Science Society.

Pavlova, M. (2017). Replacing Language: Children Use Non-Linguistic Cues and Comparison in Category Formation. In G. Gunzelmann, A. Howes, T. Tenbrink, & E. Davelaar (Eds.), Proceedings of the 39th Annual Conference of the Cognitive Science Society. Austin, TX: Cognitive Science Society.

Popov, V., Pavlova, M., Hristova, P. (2017). Semantic Relations Vary in the Strength, Typicality and Accessibility of their Representations in Long-Term Memory. Abstract presented at the 4th Analogy Conference, Paris, France

Petkov, G. & Pavlova, M. (2016). The Role of Similarity in Constructive Memory: Evidence from Tasks with Children and Adults. In D. Grodner, D. Mirman, A. Papafragou, J. Trueswell, J. Novick, S. Arunachalam, S. Christie, & C. Norris (Eds.), Proceedings of the 38th Annual Conference of the Cognitive Science Society. Austin, TX: Cognitive Science Society.

Pavlova, M. & Kokinov, B. (2014). Analogy Causes Distorted Memory by Blending Memory Episodes. In P. Bello, M. Guarini, M. McShane, & B. Scassellati (Eds.), Proceedings of the 36th Annual Conference of the Cognitive Science Society (2729-2734). Austin, TX: Cognitive Science Society.